Torgträffen

Tips på bl.a träffar

Moderatorer: Agge, gitsy

Torgträffen

Inläggav Mimmierica » tor jun 14, 2018 9:01 pm

Hej!

I förrgår var vi i Borås på Torgträffen.
Det är Sjuhäradsbygdens MotorHistoriker som med viss hjälp av Borås stad under sommaren arrangerar en fordonsträff på Stora Torget mitt i stan. Torget och gatorna runt är i vanliga fall bilfria, men tillstånd är utfärdat att köra in och parkera på torget 18.30 till 21.00 på tisdagarna.

Arrangemanget drar mängder av nyfikna samt många fordon. Åldersgränsen är blott 20 år, något jag tycker är minst tio år för lite. Det är olika teman, i går var det USA-bilar. De fordon som passar in i temat står för sig, de övriga parkerar blandat på torget. I går var det över 130 bilar plus motorcyklar och några gamla bussar. Det fanns allt från trettiotals originalbilar till Hot Rod, amerikanska muskelbilar och bruksbilar fram till 20-årsgränsen representerade.
Det som fascinerade oss mest var att vår 140 väckte så stort intresse, det var oräkneliga människor som kom och tittade och frågade om allt möjligt. Det var både bilintresserade kunniga till fullständigt okunniga "vanliga" åskådare.
Man blir tydligen hemmablind, för oss är det ju bara en halvgammal Mercedes. Vi hade tur på ett sätt, vi parkerade bakom en R129, bredvid stod en SAAB 96 -64, och en Triumph Spitfire -65 och bakom en SAAB 93F -60. På så sätt såg ju W140 enorm ut, kanske det bidrog till uppmärksamheten.

För de som bor i Sjuhäradsbygden eller dess närhet rekommenderar jag ett besök! :-)
Användarvisningsbild
Mimmierica
Aktiv medlem

Återgå till Evenemang